Proje Yönetimine İlk Adım

Proje yönetimi, lisans eğitimim boyunca almış olmam gereken fakat hepimizin bildiği teori ile pratik farkının yükseklerde olduğu bir kavram.

En fazla 4-5 kişilik gruplar halinde çalıştığımız eğitim projelerinde takip ettiğimiz bir proje yönetimi stratejisi vardı. Fakat proje boyutu küçük, kullanılacak vakit -nispeten- daha fazla olunca, yönetim tekniklerini uygulama şansımız olamamıştı. Toplantı yerini evde kalan arkadaşlara göre, toplantı saatini kız arkadaşlarımızla olan randevulara göre ayarlar ve son hafta aralıksız çalışıp bitirmeye çalışırdık.

Profesyonel olarak “proje yönetimi”ne elbette farklı olarak yaklaşmak gerekiyor. İş hayatında geçince yaşanılan tecrübeler, öğrencilik yıllarından çok farklı. Zamanı iyi değerlendirmeli, süreci mutlaka iyi yönetmelisiniz.

Fakat öğrencilik yıllarımda bana yol gösterecek biri olsun çok isterdim dediğim için, birkaç öneri sıralamak boynumun borcu oldu.

Proje yönetimi süreci okulda yapacaklarınızdan çok farklı olmayacak. Birlikte çalışabilmek adına süreci şekillendirmek zorundasınız, proje hedeflerini en baştan belirlemek ve ne yapacağınızı biliyor olmak zorundasınız. Gene bazı kişiler çok çalışıyorken bazıları aksiyondan uzak kalacak. Siz bunlara bilerek ya da bilmeyerek sebep olabileceksiniz. Ve en sonunda da işi gerekli tarihe yetiştirmek zorunda kalacaksınız.

Bu zorlu süreci yönetmek için en önemlisi yönetim ve iletişim becerilerine sahip olmanız gerekecek. Bu özellikleri kazanabileceğiniz en güzel ortam da kampüs olsa gerek. Toplulukları ve organizasyon düzenleme fırsatlarını, bu özelliklerinizi geliştirebilmek adına kaçırmamanızı tavsiye ediyorum.

Gönüllü olarak staj başvuruları yapın ve staj sürecinizin verimli geçeceği yerleri seçmeye çalışın. Staj ortamı vizyon, çevre ve hatta şanslı iseniz bir akıl hocası edinebilmeniz için biçilmiş kaftandır. Ben şu anki pozisyonumu ve becerilerimi stajyer almayan bir firmaya yaptığım ısrarlı başvurular sayesinde kazandım. Birkaç haftalık deneyim, hayatınızda beklemediğiniz değişikliklere sebep olabilir.

Proje yönetimi süreci ile ilgili basit birkaç yazı okuyup uygulamaya çalışın desem de biliyorum arkadaş projelerinde pek verimli olmayacak 🙂 Uygulayacak olsanız da okumaya devam edin. Sadece mesleki değil, günlük yaşantınızda da çok işinize yarayacak bilgiler edineceksiniz.

Leave a Reply

